Als we doen wat we altijd al deden……, dan krijgen we wat we altijd al kregen
Als leider wil je het beste voor je bedrijf. Vooral nu, gegeven de vele uitdagingen van deze tijd. Dat is een bedrijf dat winst maakt, maar ook een bedrijf waar de menselijke maat en hun continue vernieuwingsbereidheid de uitgangspunten zijn. Hoe realiseer je dat alsnog, nu je constateert dat je de boot begint te missen? Als je bijvoorbeeld vastloopt in regelgeving en je merkt dat de routine de werksfeer regeert? Als de weerstand tegen vernieuwing je continuïteit bedreigt?
Hulp zoeken om de weg naar vernieuwing in te slaan
Dan is het tijd om de inspirerende vermogens los te maken en weer te gaan ontwikkelen en te verbeteren. Want gedragsverandering bereik je alleen met inspirerend voorbeeldgedrag. En dat begint aan de top. HMS helpt je hierbij. Met een gerichte aanpak om uit de verstarring te raken, om weer in beweging te komen en om de weg naar vernieuwing te durven in slaan.
Onderzoek toonde aan dat succesvolle innovatie voor 25% afhankelijk is van research, development en techniek en voor 75% van investeringen in sociale innovatie. Bedrijven die hierop anticiperen hebben gemiddeld een 27% hogere omzet, 90% hogere groei in de verkoop en 7% hogere klanttevredenheid. Zij die hun business-modellen vaak zowel repliceren als vernieuwen, behalen zelfs gemiddeld 20% stijging in hun ROI. [Bron: RSM – Re-inventing Business]
Wie inspiratie zaait, zal groei oogsten:
- Er ontstaat een geïnspireerde en gemotiveerde organisatie.
- Het bedrijf toont de wil tot verandering en wordt ondernemend.
- Er komen alternatieven voor de veelal verlammende regels.
- Er ontstaat een sociaal verantwoord ondernemend bedrijf,
dat zijn bijdrage levert aan een betere wereld. - Men biedt ruimte aan en stimuleert ‘social intrapreneurs‘
- Dat trekt (jonge) high potentials aan. Het boeit en het bindt hen.
- Er ontstaat een High Performance Company. [/one_half_last]